Tak Solat,Puasa & Tutup Aurat,Bercinta Lelaki Lain Agama..Apa Terjadi Sekarang Ayah Aku Nangis Sebab…

| August 17, 2016 | 0 Comments

Tak Solat,Puasa & Tutup Aurat,Bercinta Lelaki Lain Agama..Apa Terjadi Sekarang Ayah Aku Nangis Sebab… |Ramai yang komen kalau awak nak masuk islam sebab nak kawin je baik tak payah kawin!!!

Capture

Ok disini saya nak jelaskan,,dahulu saya seorang islam hanya di ic, saya taklah liar seperti gro atau berkawan dengan bermacam2 lelaki.. cuma saya hanya tak solat,tak puasa, tak bertudung, dan saya bercinta dengan orang kristian iaitu suami saya sekarang,, adalah kitaorang dating2 kenal2 tapi masatu kitaorang pegang2 tangan je taklah sampai tahap berzinah,, 2 tahun bercinta die ajak saya kawin, sebenarnya dia memang tak minat islam masatu nak kawin kerana cinta je.. ramai yang cakap ehhh awak ni dahlah perangai macam setan,kawin dengan setan yang tak tahu soal agama memang akan jadi setanlah keluarga awak, kalau nak bercerai nanti bagi tahu kitaorang ok,, ramailah yang cakap macam tu xkira kawan atau keluarga..

Ayah saya cakap kalau nak cari suami carilah yang blh mendidik awak bukan yang tambah rosakkan awak padahal suami memang tak pernah rosakkan saya,saya yang rosakkan diri sendiri, ayah suruh saya fikir elok2 jangan menyesal dikemudian hari, saya tetap dengan pendirian yang saya akan berkahwin dengan dia.. Alhamdulillah ayah setuju tapi dengan satu syarat ayah taknak tgk jika saya menyesal dikemudian hari.. saya cakap ok baik..

1 tahun awal perkahwinan kitaorang masih macam biasa,, suami memang baik,, satu hari saya pasang radio di kereta biasanya kitaorang dengan lagu disko dan lagu2 org putih je. Kali tu saya pasang siaran radio malaysia.. keluar pla azan maghrib masatu.. suami terikut2 sebab dia memang selalu juga dengar suara azan tapi dia tak ambil tahu,, saya memang tahu solat dan mengaji tapi saya malas nak buat semua tu.. tetiba terfikir saya nak tarik minat suami nak mendalami agama islam,, saya mula sekali dengan berhijab,, suami terkejut tgk saya, saya cakap ok tak kalau saya pakai macam ni? Katanya ok je awak pakai macam manapun tetap comel, bulan puasa tahun lepas saya ajar suami macam mana cara nak puasa.. hari pertama dia tak tahan. Saya sindir dia,,saya cakap apelah awak ni saya perempuan pun mengandung lagtu tapi tahan je awak ni lelaki xkan tak tahan.. dia xnak kalah akhirnya dia dapat puasa full kecuali hari pertama tu setengah hari je.

Saya selalu buka youtube di tv pasal mengaji baca Al-quran akhirnya suami macam berminat nak belajar,, lama kelamaan suami sendiri tawar diri nak berlajar, sehingga sekarang suami dah pandai solat,baca Al-quran dan rasanya dia lebih pandai dari saya.. Alhamdulillah juga dia macam dah 100% tertarik nak kaji dan mempelajari agama islam.. kalau saya malas nak solat dia yang kejutkan saya.. ayat yang kejam bila kejutkan isteri yang malas.. wooiii bangun solat kalau awak xnak masuk neraka.. lucu tak my hubby.. ape2 pun sayang dia sangat2.. ayah saya pun dah mula suka suami saya.. semoga suami saya sentiasa menjadi suami dan ayah terbaik amin..

Dan satu lagi kawan2 yang hina saya dlu ada je yang dah bercerai kena pukul tak dibagi nafkah dan macam2 lagi.. pengajaran lain kali jangan suka cakap orang sebab saya yakin kifarah tu ujud.. ape2 pun saya sentiasa doakan kawan2 saya..

Dan pesan saya kpd semua.. kita jangan hina orang yang jahil sebab kita tak tahu masa depan orang yang kita hina tu macam mana,, tak kisahlah kawin bukan kerana agama kerana semua itu boleh di ubah perlahan2 melalui usaha dan doa.. itu je Asalamualaikum.-KRT

P.S. 1 – Murid Kanan Bruce Lee Akhirnya Dedah Cerita Sebenar Dato’ Meor Tumpaskan Bruce Lee !!!
P.S. 2 – 3 Pulau Ini Muncul Semula Setelah Hilang 10 Tahun Semasa Tsunami 2004, Lihat Apa Yang Ditemui Di Pulau Itu Pasti MEMERANJATKAN !!!
P.S. 3 – Ini Tips Paling Mudah Check Harga Flight Murah, Confirm Senang Nak Rancang Holiday !!!
P.S. 4 – Selfie Ini Nampak Biasa Bila Sekali Pandang. Tunggu Sehingga Anda Lihat Kali Kedua !!!
P.S. 5 – Ayah Orang Kaya No.1 Malaysia, Tapi Pekerjaan Anaknya Bakal Buat Anda TERKEJUT !!!

Tags: , , , ,

Category: Informasi

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *