Pelik 10 Tahun Kawan Makan Kedai..Bila Selidik Apa Aku Jumpa Buat Aku Takut Nak Kahwin !!!

| July 26, 2016 | 0 Comments

Pelik 10 Tahun Kawan Makan Kedai..Bila Selidik Apa Aku Jumpa Buat Aku Takut Nak Kahwin !!! |Selalu tengok isu zaman sekarang suami kahwin muda dan curang menduakan isteri tapi 50% Kebanyakkan kesalahan isteri.

Capture

Ada dengar kisah kawan saya seorang lelaki dah kahwin atas dasar family tapi kahwin tak sampai 10 tahun dah bercerai anak dua. saya tanya kenapa kawin lagi? Dia pun sambil bersembang tiba-tiba diam lalu menitik air mata.

saya tanya soalan salah ke? Saya minta maaf dan dia cakap ok je..dia mula cerita dari pada start dia kahwin mak mertua tak suka sebab katanya dia kerja kilang dan tak mampu nak menyara hidup. Kakak dia selalu menghina kawan saya tu.

Kalau kat rumah isteri dia buat tak tau je,rumah bersepah habuk dan minyak bagai. Semua dah sebati kat rumah. Bila ditegur,isterinya kuat menengking,kuat maki siap kata lagi “awak tu patut kahwin dengan orang miskin. Kalau belanja nak branded2 tak nak barang murah..padahal suami kerja kilang dan isteri kerja kerani. Bila ditegur buat muka.

Selama 10 tahun kawan saya makan kat mamak tak pernah rasa air tangan isteri. Paling menyedihkan masa raya isteri dia tinggalkan dia keseorangan kat rumah dan  bawa anak-anak pergi rumah mak dia. Si suami duduk rumah makan pun tak. Apa lagi nak minta maaf masa raya memang jauh sekali.

Kawan saya ‘fedup’ lalu ceraikan dia dan sekarang dah kahwin lain, alhamdulillah dia dah bahagia sekarang. Saya tengok badan dah berisi,kuat ketawa serta hidup sederhana je sekarang. Si janda meroyan dapat tau si laki ada perempuan lain, dia masukkan anak disekolah mahal-mahal niat dengki dengan si laki.

Duit hutang si laki tak bayar-bayar, banyak hutang tapi diamkan diri. Bila minta nak marah-marah. Baru-baru ni dia baru dapat kerja agak besar gaji. Sebulan je belum bagi nafkah kat anak-anak sementara tunggu gaji si janda bising siap hantar notis kat rumah dengan maki-maki. Dia tak sedar yang dia pun sedang berhutang tapi tak pulak si laki pergi hantar notis rumah dia .

Panjang kisah tapi tu je sempat saya kongsi ,para wanita kalau suami kita curang menduakan dia, kita kena tengok dulu apa salah kita sampai dia jadi gitu, jaga tak makan minum dia? Dengar tak kata dia?, meninggikan suara tak bila dia cakap? Kalau semua benda tu awak laksana dengan betul maknanya suami awak yang gatal tapi bila awak buat benda-benda tu pergi la minta maaf.-KRT

P.S. 1 – Siapa Yang Cipta Allah. Ini Jawapan Seorang Imam Yang Buat Ramai Umat Islam TERKEJUT !!!
P.S. 2 – Inilah 4 TANDA Malaikat Maut BERITAHU Ajal Kita Nak Tiba TAPI Ramai Buat-Buat TAK TAHU !!!
P.S. 3 – Inilah 12 Gambar Rumah Baginda Nabi Muhammad S.A.W Yang Mungkin Anda Tak Pernah Lihat !!!
P.S. 4 – Maklumat Sulit NASA Terbongkar..Temui Satu Tanda Kiamat Di Sungai Eufrat Yang MENGGERUNKAN !!!
P.S. 5 – PERHATIAN.. Jangan MINUM Air Botol Plastik Dalam Kereta Anda… Ini Akibatnya……

Tags: , , , , , ,

Category: Informasi

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *